fbpx

Собственикът на „Фортекс“ Георги Филипов за новите продукти, за новия мол на света и двата завода на компанията

Г-н Филипов, кои са най-новите продукти на Фортекс?

– Ние от Фортекс сме постоянно ангажирани да поддържаме портфолиото си от препарати на съвременно ниво, тъй като нововъведенията в сферата на хранителните добавки идват бързо и жизненият цикъл на продуктите е сравнително къс.

Постоянно въвеждаме нови препарати. Хит на пазара стана серията „Елакса“ – слабителни продукти с много щадящо за организма действие. Нововъведение за нашия пазар, а и за доста от страните на ЕС, е „Магне Д‘оро Ликуид“, течна форма на магнезий в стикове, при който използваме магнезиев цитрат, което го прави един от най-лесноусвоимите и с бързо действие магнезиеви препарати на пазара. Освен нови продукти модернизираме и усъвършенстваме и продукти, които са на пазара отдавна – например линията пробиотични продукти – „Пробиен“. В нея въведохме нова технология, Blister Protect Technology, която подобрява защитата на препарата по пътя му от контролираната среда на фабриката ни до пациента.

– Доколко местните производители успяват да са „в час“ със световните тенденции на пазара на хранителни добавки?

– България е малка страна и много от българските производители работят активно и на външни пазари. Това показва, че не само сме „в час“, а и се стремим да сме сред най-добрите на пазара. Конкурираме се с компании от Германия, Великобритания, САЩ и други водещи пазари и успяваме да намерим клиенти дори на тяхна територия.

Това поставя много изисквания за висок контрол при всички процеси, което ние гарантираме с наличието на модерна физикохимична и микробиологична лаборатория, както и с наличието на системи за контрол и на висококвалифицирани специалисти, които да ги прилагат.

Факт е, че пробиваме и на много силно контролирани и регулирани пазари като руския, виетнамския и катарския. Това е трудоемък процес, но и ни помага да повишаваме нивото на нашата работа доста над това, което е задължително според действащите в ЕС регулации.

– За какво трябва да внимават потребителите, когато купуват хранителни добавки през интернет?

– Интернет е новият мол на света. Все по-голяма част от продажбите се прехвърлят към тази среда. Добре е обаче да се има предвид, че тя „помага“ на някои фирми да избягват законовите регулации и откровенно да спекулират с подвеждащи здравни претенции и некоректно етикетиране.

Висока гаранция е, когато същата добавка се продава и в традиционния канал (аптеки и дрогерии) и информацията за производителя не е прикрита нито на опаковката, нито на рекламата в интернет. Разчитаме на фармацевтите в аптеките, които могат да консултират пациента и по този начин да сме сигурни, че препаратът, който сме произвели, ще се ползва по предназначение и ще бъде в полза на клиента, а за нас това е най-важното.

– Какво „пише“ на визитката на Фортекс? Построихте и фармацевтичен завод край София, докъде се простират мечтите ви?

– „Мечтите са безплатни“ не е вярна фраза в нашия случай, тъй като ние искаме да ги превърнем в реалност. Нужно е огромно постоянство, отдаденост, енергия и материални ресурси, за да бъдат постигнати. Не е лесно – работата е интензивна, отговорна е и е свързана с постоянно навлизане на иновативни продукти и форми. Именно затова най-важно е да дадем нови, ефективни и безопасни продукти и решения на нашите клиенти. Ние сме тук заради тях! И тяхното удовлетворение е цел №1 за нас.

За завода ще кажа, че вече произвежда лекарства. Имаме 7 регистрирани препарата и работим по още 5. От тях мога да изтъкна „Церидол“, „Елакса пико“ и „Флурапид“. Смятаме, че са ефективни и добре приети от хората.

Пуснахме и втори завод, построен до първия, който е специализиран за хранителни добавки. Имаме модерно оборудване и силни амбиции.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Fill out this field
Fill out this field
Моля, въведете валиден имейл адрес.

Меню