Актуално

Митове за болките в гърба

Митове за болките в гърба

Някои митове за болките в гърба:

Мит 1: „Когато седите винаги бъдете с изправен гръб”.   Твърде дългото седене със силно изправен гръб допълнително натоварва гръбнака.

Мит 2: „Не вдигайте тежко”. По принцип не е полезно да се вдигат твърде тежки за собственото ни тегло предмети. Добре е човек да е близо до предмета и да го повдигне бавно, с изправени гръб и глава. 

Мит 3: „Излежаването в леглото помага”. Един-два дена, прекарани в легнало положение със сигурност ще обострят болката.

Мит 4: „Причина за болката винаги е травма”. Болките в гърба освен от травми могат да бъдат предизвикани от дискова дегенерация, заболявания, инфекции и дори по наследственост.

Мит 5: „ Наднорменото тегло няма нищо общо с болките в гърба”. Напротив. Колкото повече излишни колограми, токова повече болка. Затлъстяването натоварва допълнително гръбнака.

Мит 6: „Слабите хора не страдат от болки в гърба”. Твърде слабите хора са по-склонни да страдат от загуба на костна тъкан, което също може да доведе до специфични болки.
 
Мит 7: „ Движението вреди на болката”. Напротив. Регулярната физическа активност помага за предотвратяване на болката в гърба.
 
Мит 8: „Твърдите матраци са по-добри”. Изследване в Испания с хора с постоянни болки в гърба показва, че средно-твърдите матраци са по-добри за облекчаване на болките в гърба от твърдите матраци.